• سه شنبه ۱۳ آذر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 979-1484-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : ----

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

نوسازی محدوده ریلی بحرانی مسیر «کرمان – بافق» تا 22 بهمن‌ماه سال جاری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از نوسازی محدوده ریلی بحرانی در مسیر «کرمان – بافق» تا 22 بهمن خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، نشست مشترک رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و مدیر شرکت راه آهن استان کرمان برگزار و آخرین موضوعات و مباحث مرتبط با بخش ریلی استان کرمان در حوزه تردد مسافر و وضعیت قطارهای مسافربری مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدرضا پوربراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این دیدار با انتقاد و گلایه از عدم اجرایی شدن مصوبات قبلی در ارتباط با بازسازی خط ریلی «کرمان – بافق» اظهار کرد: مدتهاست که علیرغم خریداری ریل و ملزومات، اما بازسازی خط ریلی «کرمان – بافق» صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه قاعدتا برای ما و مردم کرمان استمرار این مسئله قابل قبول نیست، ادامه داد: در بعضی از فواصل این مسیر، سرعت حرکت قطار به حدود 30 کیلومتر می رسد که با توجه به توسعه ریلی این وضعیت درست نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی همچنین کیفیت قطارهای مسافربری را مطرح و به موارد متعدد اعتراض مردم نسبت به این مسئله اشاره کرد.

در ادامه این دیدار مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با قبول کوتاهی های صورت گرفته و تاخیر در بازسازی مسیر ریلی «کرمان - بافق» اشاره کرد: تمام تلاشمان را می کنیم که هر چه سریعتر تعهداتمان در این زمینه عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، همچنین در نشست رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت راه آهن مقرر گردید که بازسازی و رفع نقطه بحرانی منطقه خط ریلی «کرمان – بافق» حدفاصل ایستگاه مورد تا سیریز به طول 27 کیلومتر که بیشترین کاهش سرعت و مشکلات ایجاد شده را دارد در اولویت قرار گیرد.

براساس این گزارش، اعتبارات مربوط به این بازسازی طی یک هفته آینده از طریق مدیرعامل شرکت راه آهن به پیمانکاران پرداخت می‌شود تا خط منطقه سیریز تا بافق که چهار ایستگاه را پوشش می‌دهد تا 22 بهمن به اتمام برسد و بازسازی خط و کیفیت انتقال به نحوی باشد که متوسط سرعت 110 کیلومتر در آن رعایت شود.

در خصوص مابقی خط تا کرمان نیز در این نشست توافق شد که استفاده از ظرفیت اوراق بهادار برای طرح های عمرانی هم از طریق کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم صورت گیرد و هم از طریق شرکت راه آهن که در بودجه امسال و سال آینده عملیاتی شود.

همچنین در خصوص افزایش کیفیت قطارهای مسافربری با توجه به اینکه از دغدغه های شهروندان است، توافق گردید که مذاکرات آن همزمان با بهبود شرایط نقطه بحرانی، در مورد افزایش ظرفیت قطار و واگن های باکیفیت در دستور کار باشد و گزارش وضع مربوطه ظرف یک ماه آینده از طریق راه آهن به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: