• دوشنبه ۲۰ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 971-6014-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : پوششی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خبر داد:

اسکن و آرشیو تمامی اوراق ثبتی استان تا پایان سال 97/تثبیت 10 میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی ملی استان کرمان

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به مکانیزه کردن اسناد توسط این اداره تصریح کرد: بیش از 15 میلیون و 500 هزار اوراق ثبتی استان را تا سال 96 اسکن و ارشیو کرده ایم که انشالله با تامین اعتبار تا پایان سال 97 کل اوراق اسناد استان اسکن و آرشیو خواهند شد.
 
به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمدرضا طالبی زاده" ظهر امروز 20 فروردین ماه در دیدار نوروزی با استاندار کرمان با اشاره به وضعیت تثبیت مالکیت اراضی ملی در استان کرمان اظهار کرد: در کل کشور 143 میلیون هکتار اراضی دولتی و ملی وجود دارد که تا پایان سال 96؛ غریب به 30 میلیون هکتار، از این اراضی تثبیت مالکیت شده است که از این میزان 10 میلیون و 200 هزار هکتار در استان کرمان تثبیت شده است.
 
وی با اشاره به 17 میلیون اراضی ملی در استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، در سه سال متوالی 94 تا 96، استان کرمان رتبه اول کشور در بحث تثبیت اراضی را خود اختصاص داده است.
 
طالبی زاده به دیگر اقدامات این سازمان در حوزه وصول معوقات بانکی اشاره و تصریح کرد: در سال 95، وصولی معوقات بانکی استان کرمان توسط این اداره 62 میلیارد 520 میلیون تومان بوده که این رقم در سال 96 به 104 میلیارد و 338 میلیون تومان رسیده که 66 درصد رشد داشته است.
 
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به مکانیزه کردن اسناد توسط این اداره افزود: بیش از 15 میلیون و 500 هزار اوراق ثبتی استان را تا سال 96 اسکن و آرشیو کرده ایم که انشالله با تامین اعتبار تا پایان سال 97 کل اوراق اسناد استان اسکن و ارشیو خواهند شد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صدور سند مالکیت و تبدیل دفترچه های دستی به کاداستری هم اکنون ظرف مدت دو ساعت صورت می گیرد، ادامه داد: تمامی دفاتر اسناد استان کرمان هم اکنون به صورت مکانیزه عمل می کنند که این مهم سبب شده 80 درصد جعل اسناد و 100 درصد خطا، اشتباه و جعل در دفاتر اسناد کاهش یابد ضمن آنکه تمامی دفاتر ازدواج استان نیز به سامانه ثبت احوال متصل هستند.
 
طالبی زاده با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه کنندگان اداری مربوط به دادگستری و اداره کل ثبت و اسناد در استان است خاطر نشان کرد: وصول مهریه طبق برنامه ششم توسعه بر عهده اداره کل ثبت اسناد و املاک است که همین امر سبب افزایش مراجعه کنندگان به این اداره شده است.
 
استاندار کرمان نیز در این دیدار با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط اداره تثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با توجه به حجم مراجعات روزانه به این اداره با کمتر حاشیه و شکایات مواجه هستیم که جای تقدیر و تشکر را دارد.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: