• یکشنبه ۱۴ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 968-1286-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : ----

یک کارشناس تغذیه عنوان کرد:

حذف صبحانه، سبب كمبود كالري، ويتامين ها و املاح بدن می‌شود

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر مدت زمان ناشتايي طولاني شود، نگهداري قند خون در سطحـي كــه مغــز قادر به فعاليت طبيعي خود باشد مختل شده و يادگيري و تمركز حواس كمتر مي شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، "بهاره غیاثی" با بیان این مطلب افزود: نخوردن صبحانه در صورتي كه تداوم يابد و تبديل به عادت شود، علاوه بر عوارض فوق موجب كمبود دريافت ساير مواد مغذي مورد نياز فرد مي شود.

وی گفت: با حذف صبحانه از وعده هاي غذائي مواد مغذي كه در اين وعده دريافت مي شود، در وعده هاي ديگر جايگزين نخواهد شد و در نتيجه كمبود كالري، ويتامين ها و املاح ايجاد مي شود.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان براي اينكه كودكان سنين مدرسه اشتهاي كافي براي خوردن صبحانه داشته باشند به مواردی اشاره کرده و گفت: شام در ساعات ابتداي شب صرف شود و حتي الامكان كودكان شب در ساعت معين و ترجيحا" زود بخوابند.

 غیاثی ادامه داد: صبح زودتر بيدار شده پس از شستن دست و صورت، كمي نرمش نمايند تا براي صرف صبحانه اشتها پيدا كنند.

وی افزود: والدين صبحانه را به عنوان يك وعده غذايي مهم تلقي كنند و همگي به دور يك سفره به صرف صبحانه بپردازند تا تشويقي براي كودكان باشند.

 این کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فرني، شير برنج، حليم و عدسي كه اغلب مورد علاقه كودكان اين سنين هستند و از ارزش غذايي بالايي نيز برخوردارند. نان و پنير و گردو، نان و تخم مرغ، نان و كره و مربا، نان و كره و خرما، همراه با يك ليوان شير نیز نمونه هایی از یک صبحانه با ارزش هستند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: